Recente berichten

#21
MSTS Problemen / Re: br 50 en 52 wagons
Laatste bericht door rjz222 - 24 januari 2019, 08:42:00
Hoi Thomas,

Om in de "Explore"-modus rijtuigen achter je locomotief te krijgen heb je inderdaad een consist nodig gemaakt met bijvoorbeeld Convoi.
Dat je daar nog niet helemaal uitkomt kan ik mij voorstellen, en dat Convoi een van oorsprong Frans programma is (en dus niet supergoed vertaald is naar het Engels) maakt de zaken er niet makkelijker op.

Zou je hier een berichtje willen achterlaten met welke rijtuigen of wagons je wil rijden? Misschien dat we dan een consist voor je kunnen maken ;).
#22
MSTS Problemen / br 50 en 52 wagons
Laatste bericht door treinen1 - 21 januari 2019, 16:05:24
Ik ben thomas 14 jaar en heb een passie voor treinen.
laatste week is het mij gelukt om de 52 en 50ers met cab en sound an de praat tekrijgen. nu wou ik wagons selecteren maar dit lukte niet. ik heb het ge probeert met convoi maar dit was geen sucses.
Is er iemand die mij kan uitleggen hoe ik wagons achter een loc kan zetten
groeten thomas.
#23
Algemeen / Serveronderhoud 3-1-2019
Laatste bericht door rjz222 - 02 januari 2019, 11:42:43
Beste leden,

Al enige tijd ligt bij mij een nieuwe kast beschikbaar voor onze downloadserver. Deze bevat meer geheugen en een grotere processor. Voor Treinenwereld.eu niet heel relevant, maar omdat de server ook enkele andere zaken afhandelt of gaat afhandelen is het een apparaat dat die zaken beter aankan dan onze huidige Intel Core2Duo.

Omdat deze nieuwe server momenteel geen harddrive heeft, wordt deze uit de oude server gehaald. Daardoor zullen de downloads enige tijd niet beschikbaar zijn. Hierom bieden wij alvast onze excuses aan voor het ongemak.

Groet,
Robert
#24
Algemeen / Kerst 2018
Laatste bericht door rjz222 - 25 december 2018, 10:07:31
#25
Open Rails Handleidingen | Manuals / OpenRails zonder MSTS installe...
Laatste bericht door rjz222 - 03 september 2018, 15:09:20
Afgelopen weekend werden wij er op geattendeerd door een van onze collega's van de HCC! TrainsimIG dat OpenRails tegenwoordig te gebruiken valt zonder installatie van MSTS.

Om dit te doen zijn de volgende zaken nodig:
- OpenRails
- Demo Model 1
- XtracksF.zip
- NewRoads installer

Om te beginnen installeren we OpenRails met de installer (of de testing edition op een locatie naar keuze).

Daarna kiezen we de locatie voor ons "installatieprofiel", dit bij voorkeur niet in onze "Program Files" mappen of de map waar wij OpenRails hebben geïnstalleerd.
We downloaden nu de Demo Model 1 van de link hierboven, en pakken deze map uit op de gekozen locatie.

Vervolgens downloaden we XtracksF.zip via bovenstaande link. Deze zip openen we, en we pakken de map GLOBAL in de map Xtracks uit naar de locatie van ons installatieprofiel. Hiermee zorgen we dat alle spoorstukken aanwezig zijn.

Uiteindelijk installeren we de NewRoads installer. In deze installer moeten we wanneer er naar een locatie wordt gevraagd de installatie van ons installatieprofiel worden opgegeven.

Hierna beschikken we over een werkbaar installatieprofiel voor OpenRails, waarin we materieel en routes (die geen installme.bat hebben die de standaardroutes van MSTS vereisen) kunnen installeren.

Bovenstaande procedure is vrij complex, en kan daarom voor sommigen iets teveel zijn, maar we doen ons best om op (korte) termijn een eenvoudiger procedure te creëren.

#26
Apeldoorn - Deventer / Dieren / Zutphen / Re: Voortgang en Screens
Laatste bericht door rjz222 - 17 juni 2018, 17:04:36
Ik heb ze gelezen, en mij tot nu toe even op de vlakte gehouden. Dat er enige problemen in deze route zitten is mij bekend, en zijn mij zo gaan irriteren dat ik heb besloten de route geheel opnieuw te ontwikkelen, maar dan vooralsnog zonder de takken naar Zutphen en Deventer. Er zullen van deze route dan dus ook geen nieuwe versies meer verschijnen.

Wanneer ik vind dat de nieuwe route ver genoeg is zal ik daar uiteraard melding van maken ;).
#27
Apeldoorn - Deventer / Dieren / Zutphen / Re: Voortgang en Screens
Laatste bericht door andejong - 17 juni 2018, 10:03:18
 :)

@Robert,

Naar aanleiding van vragen op http://www.railsim.nl/forum_2012/index.php?topic=10318.msg116016;topicseen#msg116016 of nog aan deze route wordt gewerkt.
Dit vanwege dat er een aantal bug in de route zitten.
Zoals in de aankondiging in vorig bericht zouden deze nog worden verholpen,
Dit is bijna 3 jaar geleden.
Het zou net zijn ook op raisim.nl hiervan melding te doen omdat maar weinig internet gebruikers deze site bezoeken.

m.v.g.

A.N. de Jong
#28
Museummaterieel / Re: VSM Oostenrijkers
Laatste bericht door treinspotter nathan - 02 mei 2018, 14:40:53
ik zie de oostenrijkers niet in consistlijst en ik heb ze al medere keren gedownload en ik blijf ze maar niet zien
#29
Algemeen / Groot onderhoud downloadserver
Laatste bericht door rjz222 - 28 februari 2018, 11:55:30



Beste Treinenwereld.eu-bezoeker,

Aankomende vrijdag, 2 maart 2018, zal er groot onderhoud aan onze downloadserver en de achterliggende infrastructuur worden gepleegd. Dit houd in dat de server vrijdag enige tijd plat zal liggen, en eventueel ook zaterdagmiddag voor nawerk.

Als voorbode hierop heeft het systeem in het afgelopen uur ook enige keren stil gelegen, onze excuses hiervoor.

Onze excuses voor de eventuele overlast.

Groet,

Robert
Administrator Treinenwereld.eu

EDIT 2 maart 12:30: Het serveronderhoud is succesvol afgesloten, alles zou nu weer netjes moeten werken.
#30
OpenRails Showcase Projecten | Projects / Re: Zuidwest Nederland 1935
Laatste bericht door rjz222 - 10 februari 2018, 23:22:12
Zo zeg, het werd weer tijd voor een schop hierzo :P.

Ik heb de afgelopen maanden regelmatig aan de route gewerkt, maar niet structureel, maar toch genoeg om het een en ander te laten zien.




Beelden vanaf de zuidkant van Oudenbosch



Vanuit Oudenbosch gaan we richting Roosendaal

Meestal werk ik als ik een lijn heb van A naar B, dat ik begin met werken van A naar B, maar als ik ver genoeg ben (zodat ik zaken, zoals wegen, op elkaar aan kan sluiten), begin ik vanuit B ook richting A te werken. Zo ben ik de laatste tijd vanuit Roosendaal bezig met het werken richting Oudenbosch, waar nu nog ongeveer één kilometer aan scenery ontbreekt.



Al snel na vertrek vanuit Roosendaal kruist de spoorlijn de doorgaande weg van Roosendaal naar Oud Gastel, die even voor het kruisen van de spoorlijn naar Oudenbosch het gehucht Kalsdonk verlaat. We zien hier ook de overweg met de iets verder van deze overweg gelegen wachterswoning nummer 17, van een model dat nog verschillende keren in langs deze lijn voorkomt.


Natuurlijk wordt er ook op het land gewerkt, zo wordt hier met twee stoomtractors het veld geploegd.



Onderweg tussen Roosendaal en Oudenbosch

In de eerste screens zien we een aantal auto's rijden. Naast de Chevrolet van Van Gend en Loos en de Dordtse stadsbus heb ik inmiddels ook een Austin 7 ontwikkeld, een relatief kleine, betaalbare auto voor die tijd. Daarnaast werk ik momenteel aan een pick-up versie van de Chevrolet van VGL, en een Ford Model A Phaeton, waarvan ik onder andere ook de uitvoering maak zoals deze dienst deed bij de Politie in Rotterdam.

Verder is er natuurlijk nog genoeg te doen aan het bouwen van objecten voor Roosendaal, naast de al zichtbare grote rechte loods, moeten er nog twee andere locloodsen worden opgeleverd (de rechte HSM-locomotiefloods en de polygonale loods van de Staatsspoorwegen). Ook werk ik nog aan het stationsgebouw in de uitvoering zoals het er voor de oorlog stond (met een imposante, bijna megalomane hoofdingang), de vier verschillende seinhuizen, een energiecentrale voor de elektrische verlichting, de goederenloodsen en het postgebouw. Voorlopig ben ik dus nog wel even zoet, maar langzaamaan komt de eerste bèta nu wel in zicht.



De laatste tijd heeft vooral in het teken gestaan van het opbouwen van het Roosendaalse locomotiefdepot.


Om te beginnen met de bekende 'rechte' of 'grote' loods die is gebouwd door de (maatschappij tot exploitatie van de) Staatsspoorwegen. Dit was veruit de grootste loods op het terrein, en bevatte ook een werkplaats voor het onderhoud van materieel.


Daarnaast hadden de Staatsspoorwegen ook een polygonale locomotiefloods gebouwd. Deze loods, gebouwd om een draaischijf zien we op bovenstaande plaat. Het meest rechter vak werd gebruikt als wachtlokaal voor het personeel.


Ook de Hollandse Spoorweg Maatschappij (HSM) had een loods op Roosendaal, met verschillende lokalen en een werkplaats. In de Jaren '30 werd deze loods echter niet meer voor locomotieven gebruikt, maar als wagenwerkplaats, omdat de beide concurrerende spoorwegmaatschappijen inmiddels de diensten hadden samengevoegd, en de locs die van de HSM afkomstig waren nu onderdak kregen in de loodsen van de staatsspoorwegen.


Roosendaal was niet alleen een groot depot, het was ook nog eens relatief modern. Naast een elektrisch aangedreven loopkraan, was dit een van de twee depots die begin jaren '30 kolenbunkers hadden gekregen, waarmee de locomotieven van bovenaf konden worden geladen, terwijl de loopkraan met een andere locomotief bezig was, of juist een andere bunker aan het bijvullen was. Daarnaast had Roosendaal ook zogeheten 'ontlaadinrichtingen' of slakkenkuilen, waarin sintels en slakken vanuit de vuurkist en rookkast konden worden gestort. Om te voorkomen dat deze lang zouden smeulen, stond er in deze ontlaadinrichtingen een laag water waarmee deze restproducten van het vuur meteen werden geblust.

Het depot is nog niet geheel af, zo missen bijvoorbeeld nog het tractiegebouw en seinhuis D, maar die zijn ondertussen ook in aanbouw, om het depot te kunnen afbouwen.