Recente berichten

#91
Apeldoorn - Deventer / Dieren / Zutphen / Re: Voortgang en Screens
Laatste bericht door rjz222 - 19 oktober 2015, 13:28:04
En daar is hij dan: Apeldoorn - Dieren versie 2015!

Belangrijkste wijzigingen:
- Prorailhekken toegevoegd/vervangen in Apeldoorn
- Begonnen met opknapbeurt Apeldoorn
- Nieuw statisch materieel in Beekbergen: bruine Breuer, 52 532 en 52 8091.
- Actualisatie situatie Loenen en Eerbeek
- Map opschonen, beter inpakken: route is bijna 1 GB kleiner geworden, download is bijna 400MB kleiner.
- Begin aan het vervangen van overbodig zware objecten.

Voor de volgende versie:
- Hervatten grote opknapbeurt Apeldoorn
- Doorgaan met vervangen overbodig zware objecten
- Doorloop Dieren (Prorail-hekken, dat soort dingen)
- Nieuwe statics, waaronder een vervanger voor de 52 532.
- Actualiseren naar situatie in 2016



Nu hier te downloaden.
#92
OpenRails Showcase Projecten | Projects / Re: Zuidwest Nederland 1935
Laatste bericht door rjz222 - 27 september 2015, 17:31:19
Na maanden weinig te hebben gedaan heb ik de afgelopen maand druk gesleuteld aan de route, en is de scenery doorgetrokken tot het station van Zevenbergen.


De kleine verzorgingsplaats van Lage Zwaluwe, hier overnachtten de locomotieven die de treinen vanuit 's-Hertogenbosch trokken, en soms een locmotief die een stoptrein met als eindpunt Lage Zwaluwe had op de late avond.


De aftakking te Zevenberschen Hoek. Links zien we de enkelsporige spoorlijn naar 's-Hertogenbosch, in het midden het vervolg van de Staatslijn I richting Breda. Rechts zien we de spoorlijn richting Zevenbergen en Roosendaal. Tussen de lijn naar 's-Hertogenbosch en de lijn naar Breda zien we het gehucht Zevenberschen Hoek.


Hier zien we het voorsein voor de splitsing voor treinen uit Zevenbergen. Merk ook op dat de route nu beschikt over een telegraaf.


De lijn kruiste destijds een aantal kleine wegen. Hier zien we een van die onbewaakte overwegen.


Onderweg komen we langs het gehucht Dijkzigt, waar de lijn overigens twee wegen kruiste, waaronder een richting het dorp Langeweg.


Het voorsein van Zevenbergen. Hier staat het sein per ongeluk in een slootje van een stuk akkerondergrond. Dit is een klein puntje van aandacht, ik moet nog iets van ondergrond onder het spoor leggen.


Het station van Zevenbergen. Ik ben nog niet helemaal tevreden. Ik wil nog een betere texture voor het perron hebben en ik wil het station nog een beetje wheatheren, maar verder geeft het wel een duidelijk beeld van hoe het station er in der tijd uit heeft gezien.

Een tijdje geleden stond ik in tweestrijd of ik niet mijn planning zou wijzigen. Onderstaande screen zal de meesten van jullie wel op een spoor zetten, en sommigen zullen meteen zien wat het is, en daarmee is het belangrijkste deel van het antwoord gegeven.

De knoop is uiteindelijk doorgehakt toen ik, samen met Jeroen, onlangs tegen een zeer mooi boek aan ben gelopen dat in deze richting zeer goede informatie geeft en een mooi idee heeft gegeven voor een nieuwe tak in een latere versie.
#93
Technisch nieuws / Downloadstoring 16-09-2015
Laatste bericht door rjz222 - 16 september 2015, 19:41:58
Beste bezoekers,

Door een ongelukkige samenloop van omstandigheden hebben onze downloads er vanmiddag en het begin van de avond uit gelegen.

De downloads zijn weer online, hoewel de server nog niet helemaal op snelheid is gekomen.

Onze excuses voor het ongemak!

Met vriendelijke groet,
Robert

Storing 20150916routerresetD
#94
Museummaterieel / Ex Staatsmijnen Talbot bakken ...
Laatste bericht door JordyS - 09 september 2015, 12:51:52
Zoals waarschijnlijk gezien bij Terug naar Toen is er een nieuwe versie gemaakt van de "zlsm kolenwagens", dit maal zijn de wagens naar ware grootte gebracht en zijn er 3 nieuwe bij gekomen, namelijk de 301, 303 (handremloos) en de 318 (met handrem en balkon)
De wagens moeten nog hier en daar worden opgeschoond maar de 317 en 316 zouden spoedig online komen te staan! De SBM wagens moeten nog afwachten op hun definitieve kleurenstelling.
#95
Algemeen / Terug naar Toen 2015
Laatste bericht door rjz222 - 25 augustus 2015, 13:35:15
Over minder dan twee weken is het weer tijd voor Terug naar Toen bij de VSM!
Ook dit jaar zullen we aanwezig zijn met een stand in de loods te Beekbergen, en hebben we weer een hoop nieuws te laten zien, zo komt Robert met de Baureihe 52 en een nieuwe versie van de VSM route. Jeroen is druk bezig met zijn NS hoofdlijndiesels, en heeft Jordy modellen van verschillende CIWL rijtuigen bij zich.

Natuurlijk zullen we ook nog veel meer projecten aan jullie showen! Daarnaast is er ook de mogelijkheid om een virtueel ritje te maken met onze modellen, of een praatje met ons te maken.

Stap ondertussen ook eens op de trein naar Apeldoorn of Dieren, het belooft dit jaar een groots spektakel te worden!

We hopen jullie snel te zien op het festivalterrein van Terug naar Toen bij de VSM in Beekbergen!
#96
Museummaterieel / Re: VSM stoomlocomotieven
Laatste bericht door rjz222 - 25 augustus 2015, 10:50:47
Sjonge, tijd geleden zeg! Even het stof afblazen...

*BLAAS!*

Het afgelopen jaar is er hard gewerkt aan de stoomlocs van de baureihe 52. Alle drie de dienstwaardige locs van de VSM zijn inmiddels dienstwaardig afgeleverd bij de virtuele VSM, zie onderstaande screen.


Ik ga nog twee statics van dit type maken, voor op het depot van Beekbergen, te weten de 8091 en de 532. Daarna volgen ook de locs van de STAR, waarvoor Jordy de ombouw naar de TE-5933 zal faciliteren.

Ten slotte zijn er bij de bouw van de 52 ook een aantal foutjes in de baureihe 50 opgedoken, waarvoor ik een update zal maken. Als er geen grote fouten meer opduiken in de baureihe 52, zal ik proberen een eerste loc met Terug naar Toen gereviseerd te hebben.
#97
Apeldoorn - Deventer / Dieren / Zutphen / Re: Voortgang en Screens
Laatste bericht door rjz222 - 12 augustus 2015, 14:41:13
Terug naar Toen komt er weer aan, dus dat betekent dat er weer aan een update gewerkt wordt.

Dit keer wordt er ook weer eens goed naar Apeldoorn gekeken, en een van de daarbij behorende klussen is het plaatsen van ProRail hekken bij de VAM en rond het station.


Ook wordt er druk gewerkt aan het bouwen van de Baureihe 52 locomotieven, zowel de REKO als de Altbaulocs, waarvan er enkele als Static op Beekbergen zullen gaan verschijnen.
#98
MSTS Algemeen / Re: MRB ATB-EG v2.0 voor MSTS ...
Laatste bericht door sandertje - 07 augustus 2015, 21:51:28
MRB ATB-EG v2.0
voor Microsoft Train Simulator (MSTS)
&
Open Rails (OR)

Zoals jullie weten is het inmiddels al weer 2 jaar geleden de eerste versie van het ATB-EG systeem voor de Hoekselijn was uitgebracht. Helaas kwam ik er ruim anderhalf jaar later achter dat er fouten zijn gemaakt met als gevolg dat het ATB-EG systeem niet bij iedereen correct functioneerde zoals ik het bedoeld had.

Na even wat rustiger aan gedaan te hebben in de MSTS wereld, heb ik begin dit jaar de draad weer opgepakt. Ik heb besloten om de nieuwe versie te herbouwen om een verbeterd en stabieler systeem te creëren. Zo zijn in dit nieuwe ATB-EG 2.0 systeem een aantal zogenaamde "bugs" opgelost en bovendien ondersteund deze vernieuwde versie nu zelfs ook Open Rails!  :D

Inmiddels is MRB ATB-EG v2.0 voor de Hoekselijn vanaf vandaag  te downloaden van onze vernieuwde website http://www.mstsroutebouwers.nl


Hierbij wensen wij namens MstsRouteBouwers – De Bilt iedereen veel (rij)plezier met dit nieuwe ATB-EG systeem!


Met vriendelijke groeten,
MstsRouteBouwers - De Bilt
http://www.mstsroutebouwers.nl/
#99
MSTS Problemen / Re: MSTS in Windows 8/8.1/10
Laatste bericht door rjz222 - 30 juli 2015, 17:25:40
De eerste testresultaten in Windows 10 zijn inmiddels binnen. Op dit moment lijken de Nvidia Graphics en Intel HD Graphicskaarten MSTS volledig te kunnen draaien. Op dit moment heb ik MSTS draaiende op de volgende systemen:

- Intel Core i7 4790 / Nvidia GeForce GTX 745 [Update uit Windows 8.1]
- Intel Core i5 2430M / Intel HD Graphics 3000 [Update uit Windows 7]
#100
Bijzondere dagen / ZLSM Stoomtrein dagen
Laatste bericht door JordyS - 17 juni 2015, 23:38:52
Het is weer bijna zover.
De stoomtreindagen bij de zlsm, deze keer met beide baureihe 23'ers. de rwth Anna en de kleinste en oudste stoomlok van belgië. Op 11 en 12 juli. Dienstregeling volgt