MRB ATB-EG voor MSTS

Gestart door sandertje, 31 mei 2013, 20:07:28

Vorige topic - Volgende topic

sandertje

MRB ATB-EG
voor Microsoft Train Simulator (MSTS)



De examens zijn inmiddels achter de rug en het duurt niet lang of de vakanties breken al weer aan! Helaas laat het mooie weer nog even op zich wachten. Maar om deze zomer toch compleet te maken breng ik jullie vandaag verassend nieuws!

Al weer bijna 3 jaar geleden (dinsdag 22 juni 2010) ben ik begonnen met het ATB-EG project. Dit automatisch treinbeveilingings systeem was en is nu nog steeds een grote wens van vele onder ons in de MSTS wereld. Het leek een onmogelijk project door de beperkingen die deze simulator helaas kent. Toch was ik er van overtuigd dat het ATB systeem mogelijk zou moeten kunnen zijn en redelijk zal kunnen functioneren!

Uit nieuwsgierigheid heb ik de bestanden van verschillende routes uitgepluisd en ontdekte een manier om een werkend ATB-EG systeem in een route te kunnen inbouwen.
Hiervoor moesten er zogenaamde sound scripts geprogrammeerd worden waar ik destijds totaal geen verstand van had. Na maanden lang van puzzelen, testen, aanpassen en vele tegenslagen begon ik de structuur en de functies van zo'n script gelukkig onder de knie te krijgen. Waardoor ik uiteindelijk in staat was een eigen geschreven script te ontwikkelen. Op die manier kwam er langzaam een voortgang in het project.

Voor velen leek het misschien een doodlopend project. Voorral omdat ik in alle stilte aan het project heb gewerkt. Maar nu, na al die jaren is het bijna zover!!!

We trappen af met de eerste route: ATB-EG voor de Hoekselijn!

MRB ATB-EG voor MSTS



Met vriendelijke groeten,
MstsRouteBouwers - De Bilt
http://www.mstsroutebouwers.nl/


nstomjanssen2000

Wauw! Petje af hoor! Komt dit systeem ook ter download?

sandertje

Uiteraard! Deze komt binnenkort als download voor MSTS door middel van een installer die de benodigdheden automatisch op de juiste wijze installeert.  ;)

rjz222

Netjes Sander.

Nu ben ik naar één ding benieuwd: hoe werkt het? Gaat het hier alleen om soundfiles (natuurlijk inclusief sms), of heb je nog meer aangepast?
Groet,
Robert


Webmaster Treinenwereld.eu

sandertje

De precieze werking hou ik liever nog voor mijzelf. Maar het principe werkt inderdaad zoals hierboven staat beschreven met soundfiles. Deze moeten per route worden afgestemd en op de juiste wijze worden ingebouwd.

Remystoom

Dus we moeten het zelf doen?

Grtjes Remy

sandertje

Citaat van: r2 op 31 mei 2013, 23:36:43
Dus we moeten het zelf doen?

Grtjes Remy
Nee, als eindgebruiker hoef je niets extra's te doen of te weten. Door middel van een installer zal het ATB-EG systeem automatisch, in dit geval de Hoekselijn, worden geïnstalleerd waarna deze gelijk gebruiksklaar zal zijn. ;)

jor[D]1

Dus eindgebruikers kunnen het systeem niet zelf in routes gaan zetten?  :'(

sandertje

Citaat van: jor[D]1 op 03 juni 2013, 21:53:18
Dus eindgebruikers kunnen het systeem niet zelf in routes gaan zetten?  :'(
Dat klopt. Niet iedereen is even handig in het programmeren en het plaatsen van dit systeem in een route. Hierdoor kunnen bij diegene vele problemen ontstaan met eventueel een instabiel MSTS tot gevolg. Daarom lijkt het mij beter om al die mogelijke ergernissen voor iedereen te besparen en op deze manier steeds een gebruiksvriendelijk systeem per route uit te brengen.

jor[D]1

Misschien wel een idee om uiteindelijk een routebouwers versie uit te brengen? Dan kunnen bouwers het er gelijk zelf inbouwen. Scheelt jouw ook een hoop werk.

sandertje

Citaat van: jor[D]1 op 06 juni 2013, 10:57:36
Misschien wel een idee om uiteindelijk een routebouwers versie uit te brengen? Dan kunnen bouwers het er gelijk zelf inbouwen. Scheelt jouw ook een hoop werk.
Dat is inderdaad een mogelijke optie. Hier moet ik maar eens een keer naar gaan kijken.

Maar laten we eerst maar eens gaan genieten van de Hoekselijn. Vandaag kan ik namelijk eindelijk mededelen dat niemand zich hoeft te vervelend in de komende vakantie! Zojuist verschenen op de website van MstsRouteBouwers - De Bilt: MRB ATB - EG voor de Hoekselijn!

Veel plezier!  ;)

Remystoom

Inderdaad! Dit is een mooie aanwinst voor de Hoekselijndie in het echt helaas een metrolijn wordt

Grtjes Remy

sandertje

MRB ATB-EG v2.0
voor Microsoft Train Simulator (MSTS)
&
Open Rails (OR)

Zoals jullie weten is het inmiddels al weer 2 jaar geleden de eerste versie van het ATB-EG systeem voor de Hoekselijn was uitgebracht. Helaas kwam ik er ruim anderhalf jaar later achter dat er fouten zijn gemaakt met als gevolg dat het ATB-EG systeem niet bij iedereen correct functioneerde zoals ik het bedoeld had.

Na even wat rustiger aan gedaan te hebben in de MSTS wereld, heb ik begin dit jaar de draad weer opgepakt. Ik heb besloten om de nieuwe versie te herbouwen om een verbeterd en stabieler systeem te creëren. Zo zijn in dit nieuwe ATB-EG 2.0 systeem een aantal zogenaamde "bugs" opgelost en bovendien ondersteund deze vernieuwde versie nu zelfs ook Open Rails!  :D

Inmiddels is MRB ATB-EG v2.0 voor de Hoekselijn vanaf vandaag  te downloaden van onze vernieuwde website http://www.mstsroutebouwers.nl


Hierbij wensen wij namens MstsRouteBouwers – De Bilt iedereen veel (rij)plezier met dit nieuwe ATB-EG systeem!


Met vriendelijke groeten,
MstsRouteBouwers - De Bilt
http://www.mstsroutebouwers.nl/