Koninklijke Trein 1903

Gestart door rjz222, 21 februari 2013, 17:43:39

Vorige topic - Volgende topic

rjz222

In het kader van de aanstaande troonswisseling leek het ons een goed plan om de Koninklijke trein, zoals die in 1903 werd geleverd door de Firma J. J. Beijnes te Haarlem, na te bouwen voor MSTS.

Na uitgebreid onderzoek zijn Jeroen en ik tot de conclusie gekomen welke kleuren we moeten plakken op de rijtuigen, en Jeroen is aan het tekenen gegaan. Dit heeft het volgende tot resultaat gehad:


Daarbij komt ook de trekkracht zoals die bij de NCS voor de Koninklijke trein reed: de NCS 21, later de NS 1501:


Ook zal een verbeterde Staatsspoorwegen 867 worden meegeleverd (een latere NS 1700 stoomlocomotief).
Groet,
Robert


Webmaster Treinenwereld.eu

didam2009

Beste robert

Een goed idee die koningklijke trein van 1903.
Maar is het ook mogelijk om latere treinen te maken ?
Want ik begin mijn ns treinen bij 1954/56

didam2009

rjz222

Zitten volgens mij ook nog ergens diep in de planning. Deze uitvoering kwam gewoon bovendrijven omdat ik al even aan die NCS'er zat, en ik op het idee kwam om ivm de aanstaande troonswisseling, en het bekend is dat de NCS 21 de vaste trekkracht van de koninklijke trein op NCS spoor was, de koninklijke trein na te maken.
Groet,
Robert


Webmaster Treinenwereld.eu

Remystoom

Mooi hoor!!

Offtopic:

Zou er nu er een nieuwe koning en koningin komen er een nieuwe Koninklijke trein komen?
Ik denk persoonlijk van niet. Aangezien sowieso d Koningin en de aanstaande koning nog geen
1 keer bij de VSM geweest zijn!!!  :(

Grtjes Remy

rjz222

Waarom die vergelijking? Ik denk persoonlijk dat er wel degelijk een (soort van) nieuwe koninklijke trein komt: die is er namelijk al: Naast de Sr10 is er nu ook de A12 en de AK13 (keukenwagen). Deze stam heeft voor het eerst dienst gedaan bij de opening van de Hanzelijn.

Het grootste probleem voor een vorst of troonopvolger is dat deze zo zwaar beveiligd moeten worden, dat een ritje per VSM oid moeilijk openbaar gemaakt kan worden, en zelfs als deze dat niet is, nog altijd zoveel beveiliging met zich meebrengt dat de musea ze liever niet op een gebruikelijke rijdag verwelkomen.
Groet,
Robert


Webmaster Treinenwereld.eu

Remystoom

Oh, ik wist niet dat die rijtuigen nieuw waren! ;)

Ah zo zit dat dus, en er zijn altijd wel bezoekers op het terrein van de VSM om te fotograferen.
Dus privé blijft idd het nooit. Je hebt altijd van die gekken de de Koning en Koningin wat willen aan-
doen.  >:(

Grtjes Remy

didam2009

Beste Remy

de SR 10 is gewoon op treinpunt te downloaden en de andre rijtuigen nog niet
Maar misschien wil dutch train design ze wel bij maken.

didam 2009

Remystoom

@Didam2010:

Ik heb het over de echte rijtuigen, maar toch bedankt! ;)

Grtjes Remy

rjz222

Naast alleen de NCS 21 komen er ook twee trekkrachten voor SS spoor en twee trekkrachten voor NS spoor:

SS: Serie 800, Serie 700
NS: Serie 1700, Serie 3700

Aan de Serie 800 annex 1700 is aardig wat versleuteld:

Nieuwe wielen, compleet omgezet naar 3DS

Voor de serie 700 annex 3700 komt er alleen een extra eng-file beschikbaar om de voor koninklijke treinen verplichte 3e lamp te activeren.
Groet,
Robert


Webmaster Treinenwereld.eu

Remystoom

Vordert al goed! Ga zo door Robert! ;)

Grtjes Remy


rjz222


Eerst maar eens in de NS variant.


En ook de NCS 21 vordert gestaag.
Groet,
Robert


Webmaster Treinenwereld.eu

Supercitroen

De D1 zoals ze in het materieelboek 1916 staat in aanbouw!

Remystoom

Kan niet wachten........

Grtjes Remy

rjz222

Groet,
Robert


Webmaster Treinenwereld.eu

Remystoom


rjz222



Nog enkele details en de 21 kan op pad... Ohnee... Nog geen kolen en geen water :P.
Groet,
Robert


Webmaster Treinenwereld.eu

rjz222



De eerste NCS stomer voor MSTS nadert voltooiing :), nu nog omzetten naar MSTS.

EDIT: Oeps, er missen nog een paar kleine onderdelen, die zal ik er eerst maar opzetten :P
Groet,
Robert


Webmaster Treinenwereld.eu

rjz222


De 1700 wordt ook opnieuw van textures voorzien.


En de eerste Stroudly-gele stoomloc voor MSTS is succesvol geëxporteerd.
(Van de LB&SCR zijn er geen gele MSTS-locs helaas)

Groet,
Robert


Webmaster Treinenwereld.eu

Remystoom

Ziet er goed uit!

Grtjes Remy

rjz222


De 21 in het Stroudley-Yellow is in dienst :).

Nu nog op zoek naar goede downloadbare cab en sound...
Groet,
Robert


Webmaster Treinenwereld.eu